Twinkle | Digital Commerce

Zalando alleen buiten thuismarkt nog in rode cijfers

2017-05-28
19351089
  • [nieuws]
  • 0:53

Zalando borduurt verder op zijn strategie om minder omzetgroei neer te zetten en meer winst te boeken. In 2016 kwam de meeste opbrengst uit de DACH-landen, in de rest van Europa draait het bedrijf wel nog steeds verlies.

Zalando’s volledige boekjaar kwam uit op 3,639 miljoen euro, een stijging van 23 procent ten opzichte van 2015. Ter vergelijking: in dat jaar steeg de opbrengst nog met 33,6 procent. De meeste omzet komt nog steeds uit de DACH-landen (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland), maar de omzet stijgt het snelst in de overige markten, hieronder gemarkeerd als ‘Rest of Europe’:

Hogere winstcijfers
De winst kwam uit op 216,3 miljoen euro, oftewel 5,9 procent van de omzet. In 2015 was 3,6 procent van de omzet winst. De DACH-landen zijn de enige markten waarin Zalando zwarte cijfers boekt (12,5 procent), terwijl de rest van Europa in de rode cijfers blijft.