Twinkle | Digital Commerce

Pionier Everlane schrapt ordernotificaties via Messenger

2017-05-28
30721728
  • [nieuws]
  • 0:52

De Amerikaanse modewinkel Everlane was één van de eerste retailers die Facebook Messenger gebruikte om klanten te voorzien van orderinformatie. Twee jaar later schrapt het bedrijf die service weer: ‘We blijven bij e-mail’.

Everlane zette Messenger in als extra kanaal voor klanten om informatie over het verzenden van hun bestelling te ontvangen. Ook kregen zij hier sinds 2015 een bevestiging van hun geplaatste order. Deze services worden nu geschrapt, omdat Everlane-klanten hier te weinig gebruik van maakten. Zij bleven e-mail prefereren boven het social contact. Het modemerk behoudt wel zijn customer service in Messenger, naast kanalen als Twitter, e-mail en de fysieke showrooms.

Messenger functies
Messenger wordt door retailers wereldwijd ingezet om de consument te helpen in zijn klantreis. De chatfunctie faciliteert inmiddels - weliswaar nog in een gesloten test - ook betalingen aan bedrijven. Met emoticons zijn tegenwoordig bijvoorbeeld pizza’s te bestellen (Domino’s) en restauranttips op te vragen (KLM).