Twinkle | Digital Commerce

Myntra stopt met stuntprijzen

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:51

Het Indiase Myntra stunt niet langer met prijzen, maar zet in op 'full-price products'. De Flipkart-dochter organiseert een evenement in april dat gericht is op het hogere modesegment. Met een nieuw verdienmodel, gericht op flash sale, mikt Myntra op groei.

De omslag van een kortingsstrategie naar een flash sale-verdienmodel moet Myntra naar een groeicijfer van veertig tot vijftig procent brengen. De Indiase fashion e-retailer heeft met een nieuw brand accelerator programme vijftien à twintig modemerken gestrikt, waaronder Hugo Boss en Esprit.

Koerswijzigingen
Flipkart nam Myntra in 2014 onder zijn hoede; een jaar later besloot Myntra alleen nog app-only te verkopen. Dat pakte echter niet best uit voor het bedrijf, dat zijn webwinkel kort daarna heropende. Myntra stelt zichzelf ten doel begin 2018 uit de rode cijfers te zijn en verklaarde afgelopen januari zijn omzet in een jaar tijd te willen verdubbelen.