Twinkle | Digital Commerce

LVMH lanceert online modewarenhuis

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:58

Modebedrijf LVMH lanceert in mei een e-commerce portaal waar eigen merken hun waar verkopen, maar ook concurrenten een plaats krijgen. Het bedrijf wil op die manier de snelgroeiende online markt voor luxegoederen een extra zetje in de rug geven.

De aankomende concurrent van online modeportalen als Net-a-Porter, Matchesfashion.com en Farfetch, gaat 'Le Bon Marché' heten, gelijknamig aan het Parijse warenhuis van LVMH. Het concern telt ongeveer zeventig merken en dochtermaatschappijen en noteerde afgelopen jaar een omzet van 37,6 miljard euro.

Groeiende markt
Met het nieuwe digitale modeplatform haakt LVMH in op de stijgende verkoop van luxegoederen online. Wereldwijd komt nu nog zeven procent van de verkoop in die branche uit e-commerce, maar tegen 2020 zal dit rond de twaalf procent zijn, volgens voorspellingen.

Nepartikelen
Enkele jaren geleden lag het modeconcern nog in de clinch met eBay, dat onvoldoende zou optreden tegen de verkoop van namaakartikelen. EBay gaf LVMH een forse schadevergoeding; sindsdien werken beide bedrijven samen om een stokje te steken voor de handel in nepartikelen.