Twinkle | Digital Commerce

G-Star wil groot worden in China via Alibaba

2017-05-28
32001800
  • [nieuws]
  • 0:53

G-Star is strategisch handelspartner geworden van Alibaba. Daarmee positioneert het Nederlandse merk zich online in de Chinese markt. Het bedrijf bracht vorige week een bezoek aan de onderneming van Jack Ma.

G-Star, dat gisterenavond de DHL Cross-border Award in ontvangst nam tijdens het Shopping Awards Gala in Noordwijk, was één van de Nederlandse bedrijven die op handelsmissie meeging naar China om te praten over mogelijkheden voor online  verkoop in het land. De modeketen gaat nu zijn kleding, schoenen en accessoires via Alibaba’s Tmall verkopen.

Zeventig landen
Het Nederlandse merk slijt zijn waren al in zeventig landen, waarvan in 55 ook via een webwinkel. Die markten worden beleverd vanuit vijf magazijnen.

Praktische gids
Uit de handelsmissie is ook de publicatie van een praktische gids voor handelen in China voortgekomen. Nederlandse retailers kunnen die gebruiken om de stap naar het Aziatische land te zetten.

Lees ook:
Holland Paviljoen op Alibaba’s Tmall geopend (29-10-2015)