Vrijdag 3 maart 2017

2100 keer gelezenNu reageren

‘E-commerce groeit met 23 procent in 2016’

‘E-commerce groeit met 23 procent in 2016’

De online consumentenbestedingen stegen vorig jaar met 23 procent voorbij de grens van 20 miljard euro. Vooral de aankoop van schoenen maakte een flinke groei door in webwinkels. Wel kopen consumenten producten tegen een steeds lagere prijs.

Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor, een onderzoek naar de online consumentenbestedingen van Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL, uitgevoerd door GfK.

Laatste kwartaal
In het vierde kwartaal winkelde 82 procent van de Nederlanders boven de vijftien jaar online, goed voor 6,15 miljard aan digitale bestedingen. E-commerce groeit hierdoor met 27 procent in de feestperiode ten opzichte van dezelfde maanden in 2015. De gehele groei van de e-commerce markt is hieronder in beeld gebracht:

Druk op prijzen
Vooral de online verkoop van producten steeg vorig jaar flink, met 25 procent. De digitale diensten met 19 procent. Van de vijf productsegmenten in de Thuiswinkel Markt Monitor, is het opvallend dat de categorie ‘schoenen en lifestyle’ een flinke groei doormaakt van 44 procent. De belangenvereniging merkt op dat het aantal aankopen harder stijgt dan de bestedingen in deze én in andere productcategorieën. ‘De druk op de prijzen zorgt ervoor dat de gemiddelde prijs online nu ook aan het dalen is. Nederlanders zoeken en vinden voor merkartikelen steeds vaker online koopjes’, aldus Gino Thuij van GfK.

Lees ook:
- ‘Kerst brengt 57 procent meer in e-commerce laatje’ (19-12-2016)
- DNB: 'Nederlander winkelt online goedkoper' (23-2-2017)

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Geef nu als eerste een reactie op:
‘E-commerce groeit met 23 procent in 2016’

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.