Woensdag 1 maart 2017

2375 keer gelezenNu reageren

Coolblue komt dit jaar met fysiek ‘paradepaardje’

Coolblue komt dit jaar met fysiek ‘paradepaardje’

Coolblue heeft vorig jaar 857 miljoen euro omgezet, een groei van 55 procent. Voor het lopende boekjaar verwacht de elektronicaretailer door de miljardgrens te gaan en een nieuw soort ‘ontzettend grote’ fysieke winkel te openen.

De afgelopen jaren maakte Coolblue een steeds sterkere groei door met 54 procent in 2015, 45 procent in 2014, 48 procent in 2013 en 48 procent in 2012. 2016 bleek met de start van CoolblueBezorgt en de uitbreiding van het magazijn in Tilburg wederom een vruchtbaar jaar (+55 procent). De winst (ebitda) komt volgens directeur Pieter Zwart, die tegenwoordig de titel ‘beginbaas’ draagt, uit op 19 miljoen euro.

‘Ontzettend grote winkel’
Voor het lopende boekjaar heeft Coolblue grootse plannen. Zwart licht naar eigen zeggen een tipje van de sluier op met de mededeling dat het dc in Tilburg wordt uitgebreid met 33.000 vierkante meter, naar 88.000 vierkante meter. ‘Dat is meer dan achttien voetbalvelden!’ Daarnaast komt er een nieuwe, grotere Coolblue-winkel, waarover Zwart geen details loslaat. Behalve dat de nieuwe winkel het paradepaardje wordt van het bedrijf en dat in het filiaal het ‘nieuwe Coolblue-winkelconcept’ wordt doorgevoerd.

Bezorgberen
CoolblueBezorgt wordt inmiddels door ‘ruim driehonderd bezorgberen’ uitgevoerd. De eigen bezorging van witgoed in de blauwe busjes ging een jaar geleden start. ‘Zij zorgen op dit moment voor de allerhoogste Klantentevredenheidscijfers binnen Coolblue’, aldus Zwart.

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Cross-channel (Multichannel)
- Pakketverzending (Logistiek)
- Voorraadbeheer (Logistiek)



Geef nu als eerste een reactie op:
Coolblue komt dit jaar met fysiek ‘paradepaardje’

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.