Maandag 20 maart 2017

906 keer gelezen1 x gereageerd

Chinese shops goed voor een derde cross border uitgaven

Chinese shops goed voor een derde cross border uitgaven

Ruim een kwart van de Nederlanders winkelt online over de grens. Daarbij zijn de Chinese webshops het populairst met een aandeel van 30 procent. Het aantal bestedingen in deze markt nam vorig jaar een vlucht van 59 procent ten opzichte van 2015.

In totaal hebben 3,5 miljoen consumenten vorig jaar 637 miljoen euro uitgegeven in buitenlandse webshops, zo blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor. Dit is een onderzoek dat in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL wordt uitgevoerd door GfK.

China, Duitsland en UK
Het aandeel van de cross border uitgaven in de totale online bestedingen is in 2016 gelijk gebleven (3 procent) aan dat in 2015. Chinese webwinkels representeren 30 procent van alle online uitgaven van Nederlandse consumenten over de grens. De tweede plek wordt bezet door Duitsland (15 procent aandeel na een groei van 19 procent in 2016), de derde door Groot-Brittannië (14 procent na een groei van 24 procent):

Lees ook:
Praktische gids voor handelen in China gepubliceerd (16-3-2017)

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Er is op dit moment 1 reactie gegeven op:
Chinese shops goed voor een derde cross border uitgaven
  1. David Stomph op dinsdag 21 maart, 2017 om 10:22
    https://www.yuluma.nl

    Als we onze eigen samenleving serieus nemen zou dit een halt moeten worden toegeroepen en wel om twee redenen:

    1. Troep uit China is geen duurzame oplossing maar alleen een afvalhoop vergroting;
    2. Deze manier van e-tail is een uitholling van onze samenleving;

    Aan de andere kant maak ik me niet zo druk, de consument komt wel terug van een koude kermis. Ik hoor enorm veel mensen vertellen dat ze wel eens iets besteld hebben om te zien of het werkt, als die vloedgolf voorbij is zullen we zien hoe hoog de deining blijft.


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.