Aldi Süd maakt zijn langverwachte start in China via Alibaba's verkoopplatform Tmall Global. Vanaf eind maart verkoopt de discounter wijn, snacks en ontbijtproducten om de Chinezen warm te laten lopen voor zijn formule.
Met een plekje op Tmall Global bereikt Aldi miljoenen actieve gebruikers. Bij de aankondiging van een Chinese shop in november zei Aldi Süd al jaren onderzoek te hebben gedaan naar de Chinese consument. Met zijn intrede in China is Aldi concurrerend discounter Lidl voor. Ahold heeft er onlangs de deur dichtgetrokken; via de Tmall Global-shop heeft het bedrijf genoeg digitale learnings opgedaan, meldde Emerce.
Levering uit Australië
In Australië is Aldi al lange tijd aanwezig met webshop en filialen; Australische leveranciers gaan dan ook de levering van producten aan de Chinese consument verzorgen.
Lees ook: 'Tmall Global springplank naar China' (27-05-'15)
Aldi gaat China in via Alibaba
2017-03-03T14:57:00
2017-05-28
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Aldi gaat China in via Alibaba
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.