Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn breidt zakelijk aanbod online uit met DeliXL

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:06

DeliXL is één van de nieuwe zakenpartners van Albert Heijn, dat zijn dienstverlening op de online b2b-markt wil uitbreiden. Bidfood, zoals DeliXL vanaf juni gaat heten, gaat Albert Heijn helpen de online boodschappenservice voor de zakelijke markt te vergroten.

Dat verklaarde Albert Heijn tegen Distrifood. 'In samenwerking met een aantal van onze partners en leveranciers hebben wij, mede op verzoek van een aantal - potentiële - klanten, het voornemen om het specifieke b2b-assortiment uit te breiden,' aldus een woordvoerder van de supermarktketen.

Naamswijziging
Het partnerschap met Albert Heijn zal DeliXL onder een andere naam gaan uitoefenen: vanaf half juni heet de firma Bidfood, naar moederbedrijf Bidvest Group die het bedrijf in 2005 overnam. De nieuwe pay-off Waar professionals elkaar vinden benadrukt de zakelijke koers die de foodmarktplaats samen met Albert Heijn wil uitdiepen.

Hereniging
Het partnerschap tussen de twee bedrijven is een logische stap, gezien hun gezamenlijke verleden: van 1985 tot aan de overname door de Bidvest Group was DeliXL onderdeel van Ahold en heette destijds Grootverbruik Ahold (GVA). De laatste jaren ontwikkelt DeliXL zijn online tak steeds meer en wil het merendeel van zijn omzet verdienen op zijn online marktplaats.