Twinkle | Digital Commerce

Twitter geeft klantenservicemedewerker een gezicht

2017-05-28
20481152
  • [nieuws]
  • 0:58

Twitter geeft customer service medewerkers van bedrijven een gezicht met een eigen profiel. Direct messages (DM’s) worden hierdoor persoonlijker, waardoor consumenten zich meer betrokken voelen bij een merk, is het idee.

Klantenservicemedewerkers worden met naam en foto in het DM-scherm getoond, waardoor klanten zien dat zij met een echt persoon praten, in plaats van met een chatbot. Werknemers van webshops kunnen zelf creatief zijn in hun profiel, door emoticons toe te voegen.

T-mobile
De nieuwe functie is momenteel in bèta, bedrijven kunnen zich hier inschrijven om de profielen te testen. Daarbij maakt de grootte van de onderneming niet uit. T-mobile is launching partner in het project, omdat dit bedrijf ‘één van de eersten was die bij een reply aan consumenten de initialen van customer service medewerkers in tweets verwerkte’:

Gespreksknop
Twitter lanceerde vorig jaar een aparte messaging knop voor bedrijven. Zo kunnen ondernemingen direct de conversatie aangaan met klagende klanten, om het probleem op te lossen. Tot nu toe kon echter alleen met de naam en het logo van het bedrijf worden gecommuniceerd.