Twinkle | Digital Commerce

The Sting investeert in winstgevende webwinkel

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:04

Modeketen The Sting, die zijn rode cijfers heeft weggewerkt, heeft zijn webshop opgenomen in groeiplannen  voor de komende drie jaar. De webshop, die het bedrijf eerst verlies deed lijden, levert nu winst op; binnenkort verkoopt The Sting er zijn zelf ontwikkelde merk Distrikt Nørrebro.

De toevoeging van dat laatste, nieuwe merk zette The Sting ertoe aan de webshop 'The House of Brands' te noemen. De komende tijd investeert de keten in de webwinkel, maakte The Sting-oprichter Herman Franzen vanochtend bekend in het FD

Meer merkbeleving
Franzen geeft in het interview aan niet te willen doen aan 'agressieve' vormen van online promotie, dat hij 'klantje pesten' noemt. ‘Dan maken we liever de online winkel beter, met meer merkbeleving, waardoor de klanten díe komen, meer kopen,' aldus de directeur in het FD.

Internationaal
The Sting opende in 2013 de online deuren voor het Nederlandse publiek; later volgden ook Britse en Belgische webshops. Wie vóór 22.00 bestelt, kan zijn order de volgende dag laten thuisbezorgen of binnen enkele werkdagen in een filiaal afhalen. Same day delivery staat voorlopig niet op de planning, laat een woordvoerder aan Twinkle weten.