Vrijdag 17 februari 2017

1714 keer gelezen1 x gereageerd

Supermarktapp Hiiper vergelijkt boodschappenprijzen

Supermarktapp Hiiper vergelijkt boodschappenprijzen

Aanbiedingen van supermarkten komen soms neer op niet meer dan twee procent korting op de oorspronkelijke prijs van het product. Dat constateerden de initiatiefnemers voor supermarktapp Hiiper, die prijzen van boodschappen vergelijkt.

Non-food producten worden daarentegen vaak scherper geprijsd, viel de makers op. De app toont gebruikers waar zij hun favoriete merken voor de laagste prijs kunnen kopen. Onder meer Jumbo, Albert Heijn, Plus, Coop, Hoogvliet en Spar zijn aangesloten bij Hiiper. Via een koppeling kunnen gebruikers het boodschappenlijstje dat ze in de app samenstellen, overnemen in de webwinkel van hun supermarkt.

Besparen
'Consumenten weten vaak niet waar ze de laagste prijs voor hun boodschappen betalen, terwijl ze vaak wel al de prijzen vergelijken van grote aankopen als wasmachines en vakanties. Als je op jaarbasis duizenden euro’s uitgeeft aan boodschappen, dan is de kans groot dat je honderden euro’s kan besparen op je boodschappen', aldus Hiiper-oprichter Jasper Gerritsen. Eerder bouwde Gerritsen een prijsvergelijker voor tickets voor de Olympische Spelen.

Prijzen vergelijken
Hiiper is niet de eerste Nederlandse app die boodschappen vergelijkt. Twee jaar geleden kwam Sjoprz op de markt; in datzelfde jaar lanceerde Jumbo een prijsvergelijker.
 

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Er is op dit moment 1 reactie gegeven op:
Supermarktapp Hiiper vergelijkt boodschappenprijzen
  1. Rien Tromp op maandag 20 februari, 2017 om 15:43

    Beste mensen,

    Ik ben zeer benieuwd hoe dat in de praktijk er aan toe gaat.


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.