Twinkle | Digital Commerce

DHL: ‘Crossborder ondernemen verdubbelt groei’

2017-08-22
180101
  • [nieuws]
  • 1:01

DHL concludeert uit eigen onderzoek dat crossborder e-commerce dubbel zo hard groeit als binnenlandse e-commerce. Het rapport voorspelt dat webwinkeliers hun crossborder omzet tot 2020 elk jaar zien groeien met 10 tot 15 procent.

DHL ondervroeg 1800 respondenten in Groot-Brittannië, de V.S., Brazilië, China, Duitsland en Singapore. In zijn rapport beschrijft DHL markten en producten met de grootste groeikansen, de beweegredenen en voorkeuren van klanten bij cross-border winkelen en de succesfactoren voor online retailers die internationaal willen groeien. Consumenten noemen beschikbaarheid, keuze en kwaliteit als voornaamste beweegredenen om over de grens te shoppen.

Positief effect
‘Het versturen van pakketten over de grens is veel gemakkelijker dan veel retailers denken. We zien bij onze klanten het positieve effect dat een internationale webshop heeft op de groei van een bedrijf,’ zegt DHL Express-ceo Ken Allen in een persbericht.

Premium producten
De vervoerder oppert een stappenplan voor retailers met adviezen voor het instappen in crossborder handel en bepleit ‘de mogelijkheden voor premium producten en diensten met een hoge waarde, omdat deze het grootste deel vormen van de cross-border transacties’, aldus DHL.