Twinkle | Digital Commerce

Britse internetbedrijven grootste adverteerders op Engelse tv

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:52

Online bedrijven in Engeland zijn verantwoordelijk voor het grootste deel van de televisiereclames. Dat zegt Thinkbox, de marketingorganisatie voor commerciële televisiezenders in Engeland, naar aanleiding van nieuw onderzoek.

In totaal ging er in 2016 5,27 miljard pond om in de Britse televisiereclamewereld. In opdracht van Thinkbox constateerde onderzoeksbureau Nielsen dat internetbedrijven als Amazon, Just Eat and Netflix in totaal voor 639 miljoen pond adverteerden op de Britse tv. Dat was acht procent meer dan in 2015.

Amazon
Televisiereclame bedraagt in Engeland een kwart van het totale bedrag gespendeerd aan marketing. Amazon, dat zich ook in het thuisland meer laat zien op tv, gaf afgelopen jaar 39 procent meer uit aan commercials op de Britse beeldbuis: 34,3 miljoen pond.

Nederland
Niet alleen Engelse internetbedrijven dragen reclame op televisie hoog in het vaandel; in Nederland is eenzelfde trend waarneembaar. Uit onderzoek van de Merken Top-40 bleek dat de top-4 van de Twinkle100 ook het meeste reclamebudget reserveert voor televisiecommercials.