Twinkle | Digital Commerce

Zalando en Airbnb in pilot Instagram Stories

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:50

Instagram stelt zijn nieuwe Stories-functie open voor adverteerders. In een pilot die vandaag van start gaat, richten onder meer Zalando en Airbnb zich op de doelgroep door middel van foto’s en video’s in de door gebruikers geposte verhaallijnen.

Zalando grijpt de pilot aan om artikelen te  verkopen in het thema van de naderende Valentijnsdag. Het is de eerste keer dat Instagram full screen advertenties aan gebruikers toont. Adverteerders krijgen een Insight-tool waarmee de resultaten van hun campagne geëvalueerd kunnen worden.

Shoppable app
De advertentiefilmpjes in de pilot bieden een nieuwe gelegenheid aan de Duitse e-retailer om zijn videokunsten te ontwikkelen. Eerder maakte Zalando Instagram-foto’s van consumenten shoppable in zijn eigen app.

E-commerce
Instagram zelf houdt zich bezig met uitbreidingen op het gebied van e-commerce; zo test de Facebook-dochter een tap-to-view icoon in productadvertenties.