Twinkle | Digital Commerce

Valse e-mail van wehkamp in de omloop

2017-05-28
22011237
  • [nieuws]
  • 0:50

Klanten van wehkamp hebben een valse e-mail gekregen van criminelen. De online retailer zou de e-mailaccounts van consumenten willen verifiëren, aldus het phishing bericht.

Wehkamp - in de nepmail aangeduid als ‘wehkamk’ - vraagt consumenten om hun account te verifiëren, om niet als spam-account gemarkeerd te worden door de retailer. Klanten zouden in kunnen loggen om te laten zien dat zij – ironisch genoeg - ‘echt’ zijn: ‘Voorkom permanente schorsing’, luidt het nepbericht. 

Melding
De runner-up van de Twinkle100 heeft op Twitter en Facebook nog geen melding gedaan van de e-mails, die volgens het screenshot van Fraudehelpdesk.nl sinds 30 december in de omloop zijn.

Bol.com en Enya
Wehkamp is niet de eerste e-commerce partij die als afzender wordt gebruikt in phishing e-mails. Bol.com waarschuwde zijn klanten een jaar geleden voor een nepbevestiging van een online order. Klanten kregen hierin de vraag om hun cd-aankoop van zangeres Enya te bevestigen.