Twinkle | Digital Commerce

‘Geen terugkeer maar ommekeer voor V&D’

2017-08-28
527297
  • [nieuws]
  • 1:37

Merkeigenaren Ronald van Zetten, Roland Kahn en Jaco Scheffers willen oude V&D-labels nieuw leven inblazen onder de paraplu van V&D Conceptstores. ‘De pioniersgeest van toen, gecombineerd met de bouwers & makers van nu.’
 
Afgelopen weekend werd duidelijk dat de drie compagnons afzien van het plan om V&D als (web)warenhuis door te starten. 'Al gauw bleek dat de ict van V&D zo gammel was als maar kon. Daar konden we niets mee,’ zei Van Zetten in De Telegraaf. ‘Je moet voorop lopen en niet achteraan hobbelen’, aldus de voormalige Hema-topman.

Naamsbekendheid
Besloten werd helemaal van voor af aan te beginnen en nieuwe technologie te omarmen. ‘Maar daar past de naam V&D niet meer bij. V&D heeft wel een enorme naamsbekendheid. Iedereen heeft er een gevoel bij, maar het is niet echt de naam van een moderne start-up’, aldus van Zetten.

Concept House
Wie vandaag een bezoek brengt aan Vd.nl komt terecht bij V&D Concepthouse, ‘het nieuwe platform voor jonge ondernemers met ideeën, waar concepten en merken een springplank naar de toekomst vinden’.

Solide retailomgeving
Het platform wordt gefaciliteerd in een ‘solide retailomgeving’, is de belofte. ‘V&D Concepthouse is niet de terugkeer van het warenhuis of de webshop, maar een ommekeer. Een nieuw initiatief dat voortbouwt op de pioniersgeest die zo veel bekende merken en retail-events heeft voortgebracht. Merken en events die een enorme waarde hebben in de retailwereld.’

Online focus
Jonge professionals krijgen binnen V&D Conceptstores de gelegenheid om instituten als de Schoolcampus en het Prijzencircus, maar ook modelabels als Liv, Soho en Frendz ‘nieuwe vaart en energie te geven, met nadruk op online’.

Klassieke start-up
Onder de codenaam PRJ-F wordt al enige tijd internationaal personeel geworven. In vacatures presenteert de werkgever, momenteel op zoek naar een data-analist, zich als een ‘classical start-up with loads of start-up challenges’. Een klein team van ongeveer vijftien mensen bouwt aan een 'amazing platform', waar social commerce een grote rol in speelt.