Twinkle | Digital Commerce

Facebook test adverteren in chatdienst Messenger

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:56

Facebook zet een nieuwe stap in de integratie van e-commerce op zijn platform. In Thailand en Australië test het sociale medium het adverteren op de beginpagina van zijn berichtenservice om retailers nog meer bereik te geven.

'Niemand krijgt straks ongevraagd advertenties te zien in gesprekken,' benadrukt Facebook op zijn website. Gebruikers in de pilot die klikken op een advertentie in het beginscherm of een gesprek starten met bedrijven via chatbots, krijgen wél reclame in hun privé-conversaties.

Chatbots
Volgens het sociale medium is er zeer veel vraag van bedrijven naar mogelijkheden om te adverteren op het platform. In april opende Facebook dan ook de poort voor bedrijven en liet ze verkopen binnen Messenger via chatbots. De chatbots lijken een succes; volgens Facebook wisselen gebruikers en chatbots maandelijks een miljard berichten uit.

Vernieuwing
Vanaf deze maand zet Facebook zijn dynamic ads in om bedrijven aan potentiële nieuwe klanten te helpen. Chattende klanten kunnen binnenkort ook betalen zonder de berichtenservice te hoeven verlaten.