Dinsdag 27 december 2016

2403 keer gelezen4 x gereageerd

‘Coolblue in 2017 op 1 miljard euro omzet’

‘Coolblue in 2017 op 1 miljard euro omzet’

Coolblue verwacht in 2017 de mijlpaal van 1 miljard euro omzet te bereiken. Daarmee treedt het bedrijf - weliswaar mét fysieke showrooms/winkels - in de voetsporen van bol.com, dat onlangs dit bedrag als eerste online retailer op zijn naam zette.

Directeur Pieter Zwart komt met deze voorspelling voor 2017 in een interview met de Volkskrant. Voor het lopende boekjaar komt de teller uit op 850 miljoen euro, vertelt hij. De nummer 4 van de Twinkle100 zette in 2015 overall 555 miljoen euro om, 377,1 miljoen euro daarvan kwam uit online. De fysieke winkels groeien echter nu harder dan het digitale kanaal.

Winst is uit te leggen
De ‘slechts’ 3 miljoen euro winst op 555 miljoen euro omzet noemt Zwart weinig: 'Het is uit te leggen. Niks is zo inefficiënt als heel hard groeien. Je bent alleen maar aan het verhuizen, nieuwe mensen aannemen, systemen vervangen. Maar er is geen reden tot zorg. De volumes zijn gigantisch.'

Shops samenvoegen
Zwart haalt ook nog eens de plannen aan om de domeinnamen van de verschillende Coolblue-shops straks van zich af te schudden en verder te gaan onder de enkele shop Coolblue. 'Coolblue is nu zelf een begrip’, zegt hij.

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Software/platforms (Technologie)



Er is op dit moment 4 keer gereageerd op:
‘Coolblue in 2017 op 1 miljard euro omzet’
 
  1. Harald op woensdag 28 december, 2016 om 07:35

    Het is mooi om te zien dat een bedrijf explosief groeit maar in het verleden is ook gebleken dat dit vele nadelen heeft. In dit geval ben ik bang dat het ten koste gaat van de service, zie consumentengids onderzoek December 2016. Toch jammer. Hoogmoed voor de val.

  2. Erik op woensdag 28 december, 2016 om 10:16

    Voor mij nooit meer Coolblue. Heb dit jaar voor €7-8k aan spullen gekocht. Wilde 2 niet uitgepakt insert kaartjes voor de TV ruilen (waarde 60 euro per stuk) omdat Ziggo ze had meegeleverd maar dit kon expleciet niet meer 2 weken na de retour periode. Meerder medewerkers gesproken en zonder enige emotie de zaak uitgelegd maar ik bleef 0 op het rekest houden..

    Ik snap regels, ik snap coulance uit commercialiteit nog beter ;-)

  3. Pieter op woensdag 28 december, 2016 om 14:03

    Misschien kunnen ze zich dan concentreren op de winstgevendheid in plaats van omzet groei.

  4. Mike op woensdag 28 december, 2016 om 17:26
    https://noodverlichtingxl.nl/

    Dat is niet handig Eric.
    Ik mag hopen dat dat incidenten zijn, hoewel ik laatst een coolblue bon aan een Belgische kennis had gegeven en die mag deze ineens niet meer omruilen voor een coolblue.be bon, waar dat voorheen wel mocht. 

    Maar verder niet raar dat ze succesvol zijn.


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.