Twinkle | Digital Commerce

‘Telefoon grootste concurrent van Thuisbezorgd.nl’

2017-05-27
275183
  • [nieuws]
  • 1:17

Thuisbezorgd.nl maakt zich niet al te druk over de groei van maaltijdbezorgers als Deliveroo, Foodora en UberEats. Ze spelen op een ander, nieuw veld. ‘De logistieke markt, waar zij zich op richten, is een nog niet bestaande markt.’


Dat zegt Imad Qutob van Takeaway.com in het nieuwe nummer van MarketingTribune. Hij is director of brand marketing bij de beursganger, die momenteel inzet op inspiratie, variatie en personalisatie.

Telefoon
Volgens Qutob is de telefoon ‘veruit de grootste concurrent’ van Thuisbezorgd.nl. ‘Dus mensen die bellen met het restaurant en dan meteen bestellen.’ Op die manier loopt het vlaggenschip van Takeaway.com commissie mis die het anders had kunnen verdienen.

Mensen overtuigen
Thuisbezorgd.nl, dat technisch voorop loopt volgens Qutob, moet dé plek worden om maaltijdbestellingen te doen. Nog meer dan nu het geval is. ‘Mensen bestellen al bij de bezorgrestaurants die zich bij ons hebben aangesloten’, legt hij uit aan de schrijvende collega's. ‘Wij groeien omdat we deze mensen overtuigen om dat voortaan bij ons te doen.’

Bezorginitiatieven
Aan logistiek is het maar moeilijk verdienen, volgens Qutob. Thuisbezorgd.nl ontplooit weliswaar eigen bezorginitiatieven, maar logistiek is niet het fundament. Dat is bij de genoemde nieuwkomers anders: ‘Met alle respect, maar dat zijn nichespelers. Zij richten zich op een andere markt.’

Campagne
In MarketingTribune vertelt Qutob onder meer over een nieuwe merkcampagne van Thuisbezorgd.nl, waarin plezier en onafhankelijkheid centraal staan.
 
Lees ook: Thuisbezorgd.nl ook tijdens lunchtijd aan de deur (31 oktober 2016)