Twinkle | Digital Commerce

‘Ruim kwart omzet uit mobiel tijdens feestdagen’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:59

Meer dan een kwart (26 procent) van de Nederlandse online omzet voor de feestdagen komt dit jaar van mobiele apparaten. Met een voorspelde totale opbrengst van €5 miljard is dit mobiele bedrag €1,3 miljard.

Dat staat in de 2016 Holiday Shopping Predictions: Europe And Asia-Pacific van Adobe. 16 procent van de mobiele omzet komt straks van smartphones en 10 procent van tablets.

Ná Black Friday
Het bureau verwacht dat de overall online omzet in ons land tijdens de laatste twee maanden van het jaar 13 procent hoger ligt dan in dezelfde periode in 2015. Onze piek ligt veel later dan bij de Amerikanen, waar Thanksgiving (24 november), Black Friday (25 november) en Cyber Monday (28 november) de belangrijkste dagen zijn.

12 december
In Nederland is 12 december de drukste dag van het jaar. Dan wordt €116 miljoen uitgegeven, zeventien keer meer dan op een ‘gewone’ shopdag, voorspelt Adobe. Gemiddeld besteden internetgebruikers dan 7,32 euro per persoon.

Lees ook:
- ‘Amerikaanse feestomzet maakt dubbelcijferige groei door’ (5-10-2016)
- Voorbereid de feestdagen in: 6 trends (27-10-2016)