Twinkle | Digital Commerce

Ontwerpers presenteren platform interieurinspiratie

2017-05-27
165101
  • [nieuws]
  • 1:29

Met het het nieuwe wooninspiratieplatform Cafedeco hopen vier Amsterdamse ondernemers de interieurbranche te vernieuwen. Een community van specialisten beantwoordt op Cafedeco.nl vragen van consumenten die hun huis willen decoreren.

Het nieuwe platform heeft een interactieve 'stylematcher' waarmee consumenten hun smaak op woongebied kunnen bepalen. Op basis daarvan presenteert Cafedeco interieurfoto's met artikelen die kunnen worden aangeklikt, waarna product- en verkoopinformatie verschijnt. De informatie leidt zowel naar online als offline winkels.

Specialisten en interieurliefhebbers
'Wij geloven dat specialisten, zoals stylisten, interieurarchitecten, bloggers en instagrammers, een belangrijke rol gaan vervullen bij de aanschaf van meubels,' verklaart medeoprichter Anne de Jongh in een persbericht. 'Door ons platform kan de consument heel makkelijk in contact komen met specialisten, vragen stellen en van advies voorzien worden. Bovendien kan iedere interieurliefhebber zijn kennis en ideeën laten zien in zijn online portfolio. Op termijn kan namelijk iedereen interieurfoto's toevoegen aan de database.'

Dertig deelnemers
De Jongh, die Direct Design begin 2014 verkocht aan haar huidige werkgever fonQ, laat Twinkle weten dat er inmiddels dertig deelnemers op 'de eerste interieurcommunity van Nederland' te vinden zijn. 'Denk aan merken als Vitra, Hay en Loof en aan specialisten als Vosgesparis en Binti Home. We zijn nu druk met het live zetten van nieuwe aanmeldingen.'

Oriëntatie via online inspiratie
Met een omzet van 6 miljard heeft Nederland een omvangrijke woonbranche, rekent de nieuwkomer voor. Uit Cafedeco's verklaring van vanochtend: 'Marktcijfers wijzen uit dat oriëntatie via online inspiratie een steeds belangrijkere rol speelt bij het aanschaffen van meubels. Het is dan ook opvallend dat de daadwerkelijke aankoop voor 90 procent nog offline plaatsvindt bij fysieke winkels. Dit komt vooral omdat online inspiratie onvoldoende concrete informatie bevat om een vervolgstap te zetten. Cafedeco lost dit op en slaat de brug tussen interieurinspiratie en -informatie en voorziet alle producten op de interieurfoto van (verkoop)informatie.'