Instagram test een nieuwe functie in de Verenigde Staten voor advertenties waarbij producten apart kunnen worden aangeklikt. Wanneer een gebruiker op een 'tap to view'-icoon tikt, worden artikelen met productinformatie getoond.
Twintig Amerikaanse merken doen mee met de test, waaronder Abercrombie & Fitch, Macy’s, Levi’s, Kate Spade en Warby Parker. Instagram verklaart dat het aanklikken van producten die voorbijkomen in advertenties, aansluit bij de manier waarop consumenten tegenwoordig het meest shoppen: online rondsurfend en oriënteren op producten met de smartphone.
Adverteren op Instagram
Vorig jaar konden Nederlandse bedrijven voor het eerst adverteren op Instagram. Met name onder jongeren is Instagram een van de populairste social media-platforms. Instagram kent Image Ads, Video Ads en Carousel Ads. De test met de 'tap to view'-functie werkt nu alleen nog voor de Amerikaanse Image Ads.
Lees ook: 'Gros Twinkle100 op YouTube en Instagram' (17-10-2016)
Is er al iets bekend over uitkomsten van deze test? Ik verwacht dat dit veel beter zal werken dan de standaard banners.