Twinkle | Digital Commerce

Google verschaft adverteerders locatie-info shoppers

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:49

AdWords krijgt nieuwe aanvullingen die adverteerders meer leren over het gedrag van consumenten. Vanaf nu krijgen verkopers informatie over de locatie van en afstand tot klanten die online zoeken.


De pijler 'Afstand' geeft weer hoe groot de afstanden zijn van een Googelende klant tot de winkel waarvoor een adverteerder reclame maakt. 'Locaties' maakt inzichtelijk vanaf welke plaatsen naar belangrijke zoektermen wordt gezocht.



Efficiënter adverteren
Beide nieuwe variabelen in AdWords bieden ondernemers klantinzichten die advertenties efficiënter kunnen maken. Wanneer bijvoorbeeld blijkt dat veel potentiële klanten een winkelnaam intypen op één kilometer afstand van de shop, kan een reclamecampagne daarop afgestemd worden.

Google deelt locatie-informatie ook met consumenten, die sinds kort realtime kunnen zien hoe druk het ergens is.

Nieuwe functies
Google is continu bezig met het uitbreiden van AdWords. Onlangs werd bijvoorbeeld de click-to-message-functie toegevoegd.
 
Lees ook: 'Vijf optimalisatietips voor AdWords-campagnes' (01-09-'16)