Twinkle | Digital Commerce

Coop lanceert nieuwe webwinkel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:35

Supermarktketen Coop heeft een nieuwe webwinkel gelanceerd. De shop Cooponline.nl, waarin consumenten voorheen hun boodschappen online konden bestellen, is nu geïntegreerd in Coop.nl.

De Nieuwe Zaak tekent voor het ontwerp van Coop’s nieuwe webwinkel, die direct te bezoeken is via Coop.nl/boodschappen. Daarnaast heeft het bureau naar eigen zeggen gezorgd voor de complete implementatie op basis van Intershop en de online marketingcampagnes. De huisstijl van de shop is onder andere opgepoetst: het kenmerkende oranje van de supermarktketen komt op veel meer plekken terug.

Winkelspecifiek assortiment
De grootste verandering zit volgens Bert Nijland, operationeel commercieel manager bij Coop, in het online assortiment. ‘Die is nu winkelspecifiek’, zegt hij tegen Twinkle. ‘Voorheen waren alle online producten in alle winkels te koop, maar nu hebben we het aanbod uitgebreid met items die specifiek in een filiaal verkrijgbaar zijn.’ E-commerce manager Jop van Sommeren vult aan: ‘We hebben dit enigszins subtiel gehouden in de nieuwe webwinkel om de customer journey zo soepel mogelijk te houden. Er is bijvoorbeeld geen postcode wall vóórdat je gaat winkelen, maar je moet een winkelkeuze maken in de checkout.’

Zoeken per afdeling
Klanten kunnen de gewenste producten vinden in een zoekoptie per afdeling of door de naam van het item in een zoekbalk te typen. Een aantal belangrijke links zijn verhuisd naar de bovenste menubalk. Daar kunnen bezoekers doorklikken naar acties, recepten, aanbiedingen en de supermarktproducten zelf.

Mobiel
De nieuwe website is volledig responsive. Van Sommeren: ‘We hebben eigenlijk vijf webwinkels gebouwd; ook voor bijvoorbeel tablet liggend en tablet staand.’ 

Enkele jaren actief
Coop is al enkele jaren actief in e-commerce. Het bedrijf voegde in 2013 de producten uit eigen franchisewinkels toe aan zijn online assortiment. Destijds startte Coop ook met het thuisbezorgen van boodschappen en introduceerde het een afhaalmogelijkheid in de winkels. Momenteel zijn 150 winkels aangesloten op het e-commerce platform. Nijland: ‘Wij geloven dat online het verlengstuk is van de winkels en zien veel belangstelling vanuit onze franchisers.’


Gerelateerde artikelen: