Donderdag 3 november 2016

1068 keer gelezenNu reageren

Automatisch antwoord aan Twitteraars

Automatisch antwoord aan Twitteraars

Twitter investeert in zijn functie als klantcontactkanaal. Bedrijven kunnen Twitteraars automatische welkomstboodschappen en standaardantwoorden sturen. ‘People love Twitter to talk to businesses.’


Dat zegt productmanager Ian Cairns tegen het Amerikaanse weblog VentureBeat. Het sociale medium, dat moeite heeft zijn gebruikersaantallen op peil te houden, probeert bedrijven het leven makkelijker te maken. Via zijn API voor ontwikkelaars kunnen merken nu DM's (direct messages) automatiseren. Feitelijk ontstaan chatbots, zoals Facebook die sinds het voorjaar faciliteert in zijn berichtendienst Messenger.

Assist, Lithium en Sprinklr
Een aantal leveranciers op het snijvlak van social media en klantenservicetechnologie, waaronder Assist, Lithium en Sprinklr, hebben early access gekregen tot de API. Klanten van die bedrijven kunnen direct van de chatbotfunctionaliteit gebruik maken. Onder andere Tesco, Pizza Hut, Airbnb en Spotify doen dat ook al.

Welkomstboodschap
Hieronder ziet u een voorbeeld van een welkomstboodschap, die eindigt met een multiple choice wedervraag:

Lees ook:

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Klantcontactkanalen (Klantcontact)
- Social media marketing (Marketing)



Geef nu als eerste een reactie op:
Automatisch antwoord aan Twitteraars

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.