Twinkle | Digital Commerce

ElektronicPartner: ‘We hebben omnichannel omgedraaid’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:56

ElektronicPartner (EP) heeft nieuwe websites gebouwd voor zijn honderd ondernemers en die gekoppeld aan één webshop. ‘We hebben de omnichannel strategie omgedraaid’, aldus hoofd e-commerce Paul Mulders.

‘Het startpunt van de customer journey zijn de winkels zelf’, vertelt Mulders aan Twinkle. Onze  franchiseondernemers hebben een sterke lokale aanwezigheid   ‘We hebben honderd lokale websites gebouwd voor onze ondernemers die zij zelf kunnen personaliseren met teksten en afbeeldingen. Kijk bijvoorbeeld op www.epvoordeelland.nl. Vanuit die websites kunnen consumenten naar het  vernieuwde responsive e-commerce platform www.ep.nl.’

Seo en sea
‘Ook hebben we onze seo en sea ingericht op de lokale ondernemer en de lokale consument, zegt Mulders. In de fysieke winkels heeft EP verschillende schermen waarop consumenten het online aanbod samen met de ondernemer kunnen bekijken. Er wordt afgerekend aan de fysieke kassa.

Virtual shelf
‘Waarom zouden mensen in de winkel online willen bestellen, terwijl je het ook direct kunt meenemen?’, zegt Mulders over dit systeem. ‘We hebben daarom onze “virtual shelf” gekoppeld aan de kassa in de winkel. De service is vooral verkoopondersteunend bedoeld.’