Twinkle | Digital Commerce

Kortingscode.nl opent popup store

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:13

Kortingscode.nl is van 22 tot en met 25 september met een popup store aanwezig in de Amsterdamse winkelstraat. Het bedrijf claimt hiermee de eerste affiliate partij te zijn die ook fysiek te bezoeken is.

In de tijdelijke ‘winkel’ zijn producten te vinden van partners als Zalando, Under Armour, Greetz en Boldking. Het daadwerkelijke kopen van de artikelen blijft alleen online mogelijk. ‘We blijven natuurlijk een tussenpartij, maar wanneer we merken dat de behoefte er is om de items ook fysiek af te kunnen rekenen, overwegen we dit voor een volgende keer’, aldus Rosalyn van Houwelingen, online marketeer bij moederbedrijf Imbull.

Imago oppoetsen
Ook moet de showroom het imago van Kortingscode.nl oppoetsen. ‘Aan een affiliate partij hangt vaak een vrij dubieus imago’, zegt Van Houwelingen. ‘Met de popup store willen we mensen een kijkje geven achter de schermen. Ook hopen we het directe verkeer naar ons platform te vergroten. Met 600 duizend unieke bezoekers per maand doen we het zeker niet slecht, maar hierbij zit ook veel verkeer van Google.’

Sexy en hip
De popup winkel moet een hippe plek worden, is Kortingscode.nl van mening. Om die reden worden workshops en meet & greets georganiseerd met social influencers en treedt er een Nederlandse singer-songwriter op tijdens de opening. Van Houwelingen: ‘We hebben nu eenmaal geen sexy product, maar dit betekent niet dat we het niet sexy kunnen maken.’