Facebook gaat betalingen aan bedrijven binnen Messenger faciliteren. Gebruikers van de applicatie hoeven haar straks niet te verlaten om af te rekenen. Met 'Messenger Native Payments' wordt de berichtendienst interessanter voor e-commerce bedrijven.
‘More seamless, more ways to share, more ways to buy, more context.’ Met die woorden introduceerde Facebook gisteren versie 1.2 van Messenger Platform.
Chatbots
De berichtendienst werd eerder dit jaar opengesteld voor chatbots. Retailers en merken kunnen zelf zo’n stukje interactieve software bouwen, waarmee ze hun klanten aankopen kunnen laten doen via Messenger of klantvragen automatisch kunnen beantwoorden. De bots – er zijn er al ruim dertigduizend gebouwd – leunen op kunstmatige intelligentie.
Bèta-test
Facebook laat binnenkort een eerste groep developers toe om betaaloplossingen voor de Messenger-bots te ontwikkelen. Ook bedrijven kunnen zich aanmelden voor de gesloten bèta-test van Messenger Native Payments.
Van Facebook naar Messenger
Speciale bot ads verschijnen binnenkort in de tijdlijnen van gebruikers op Facebook, om verkeer naar Messenger te leiden. Maar ook nu al kunnen Facebook-adverteerders hun doelgroep verwijzen naar de berichtendienst: ‘When advertisers select Messenger as a destination for News Feed ads, they can use any call-to-action in their ad, such as “Shop Now” or “Learn more” to link to Messenger. All clicks on those News Feed ads will directly open up a Messenger thread.’
Shopper aan de hand
Facebook denkt dat Messenger met zijn ruim één miljard gebruikers een spilfunctie kan vervullen in contacten tussen consumenten en bedrijven.
NB: in het komende nummer van Twinkle, dat op 4 oktober verschijnt, vindt u een uitgebreid artikel over het sterk opkomende conversational commerce.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Facebook opent de poort voor transacties in Messenger
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.