Twinkle | Digital Commerce

Google beperkt Keyword Planner voor kleinere adverteerders

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:47

Keyword Planner, een hulpmiddel van AdWords voor het opzetten van nieuwe campagnes of het uitbreiden van bestaande campagnes, wordt voor kleinere adverteerders een stuk minder interessant.

De tool, die aangeeft naar welke woorden consumenten het meest zoeken, biedt kleinere adverteerders een beperkt overzicht van de gemiddelde zoekvolumes per maand, meldt Searchengineland. Zo beperkt, dat resultaten worden gecategoriseerd in groepen als ‘tussen 100.000 en 1 miljoen’ en ‘meer dan 1 miljoen’. Adverteerders die de volledige data willen zien, moeten over een actieve campagne beschikken en mogen geen ‘lagere maandelijkse uitgaven’ hebben.

Nodige gegevens
Volgens Google zullen de meeste AdWords-adverteerders de cijfers gepresenteerd krijgen zoals ze dat gewend zijn. In een toelichting in de AdWords Community zegt Google dat de veranderingen verzekeren dat AdWords-adverteerders ‘de gegevens krijgen die ze nodig hebben om hun account te optimaliseren’.