Amazon richt zich op consumenten in ons land via zijn in het Nederlands vertaalde platform Amazon.de. ‘Dat Amazon dit op deze wijze doet, is in lijn met onze verwachting’, zegt Margaret Versteden, directeur Marketing en Platform Innovatie van Bol.com.
Versteden zegt dat Bol.com zich al had voorbereid op Amazon’s uitbreiding voor de Nederlandse consument. ‘Wij weten dat al best lang, dus het is niets nieuws voor ons’, zegt zij in een gesprek met Twinkle. ‘We voorspelden dat Amazon dit jaar werk zou maken van de Nederlandse markt. Wij houden de focus ondertussen op waar wij goed in zijn: ons elke dag vol overgave richten op het verder verbeteren van onze winkel - speciaal gericht op alle Nederlanders en Vlamingen - waarbij gemak, keuze in assortiment, transparantie, een maximale service en lokale benadering voorop staan.’
Producten, navigatie en klantenservice
Miljoenen producten in verschillende productcategorieën op Amazon.de zijn vertaald naar het Nederlands. Ook is de klantenservice nu bereikbaar in de eigen taal. ‘With this offer, we’re moving another step closer to our vision of helping customers buy anything they want on any of our European websites without any barriers’, aldus Amazon in een korte reactie op deze stap.
Prime in het Nederlands
Opvallend is dat ook Prime vertaald is naar het Nederlands. Volgens Amazon zijn de afdelingen Kindle Owners' Lending Library en Prime Photos beschikbaar voor Nederlandse consumenten bij een lidmaatschap. De overige services zijn alleen voor inwoners van Duitsland en Oostenrijk.
Margaret Versteden is keynote speaker tijdens Shopping Today op 22 september. Zij neemt samen met Pieter Heij van De Bijenkorf deel aan een Q&A.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Duitse route Amazon verrast Bol.com niet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.