Walmart voegt de komende periode elke maand 1 miljoen nieuwe artikelen toe aan zijn e-commerce platform. De producten komen voornamelijk van third party sellers op Walmart’s zeven jaar oude marktplaats.
De strategie is wederom een stap om het concurrent Amazon moeilijker te maken in online verkoop. Walmart heeft weliswaar veel minder producten in het assortiment dan Amazon (11 miljoen verschillende items versus 260 miljoen items), maar zijn marktplaats groeit momenteel sneller dan die van zijn concurrent.
Third party sellers
Walmart meldt aan Fortune honderd nieuwe externe verkopers in mei en honderdvijftig nieuwe verkopers in juni te hebben verwelkomd voor zijn marktplaats. Er zullen nog honderden volgen in de maanden naar het holiday shopping season.
‘E-commerce groei te langzaam’
Ceo Doug McMillon zei twee maanden geleden dat e-commerce binnen Walmart te langzaam groeit. De stijging van 7 procent in het eerste kwartaal van boekjaar 2017 was voor hem teleurstellend. Een eerdere uitbreiding van het assortiment mocht niet baten. McMillon zegt nu dat Walmart gaat inzetten op verbreding van het aanbod: ‘Het is belangrijk dat consumenten vinden wat zij zoeken.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Walmart breidt aanbod uit met 1 miljoen items per maand
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.