Twinkle | Digital Commerce

Unilever koopt abonnementdienst voor scheermesjes

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:57

Unilever heeft de Amerikaanse Dollar Shave Club (intern afgekort als DSC) overgenomen. Volgens ingewijden legde Unilever daar 1 miljard dollar voor op tafel. De DSC biedt Amerikanen een abonnement voor scheermesjes.

Volgens Fortune, dat met meerdere personen sprak over de deal, wil Unilever de Dollar Shave Club internationaal helpen groeien. Het jonge bedrijf is momenteel aanwezig in drie landen: Verenigde Staten, Canada en Australië. Op de bestaande markten moet de distributie van scheermesjes worden verbeterd.

Waarde
De Dollar Shave Club heeft in zijn vijfjarige bestaan in totaal 160 miljoen dollar opgehaald bij investeerders. De startup werd in november gewaardeerd op 539 miljoen dollar, iets meer dan de helft van wat Unilever voor de DSC zou hebben betaald.

E-commerce in eigen land
Unilever heeft in het verleden al veel e-commerce gerelateerde samenwerkingen gesloten, onder andere met Nederlandse partners. Zo werkt het nu ruim drie jaar samen met Wehkamp voor de verkoop van zijn producten in het online warenhuis. Ook plaatste Unilever in december een koopknop in recepten op de website van Jumbo.