Twinkle | Digital Commerce

Bol.com zegt gedag tegen aparte mobiele site

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:03

Bol.com heeft zijn aparte mobiele site de deur uit gedaan en werkt nu vanuit één domeinnaam. ‘We verwachten dat Bol.com eind dit jaar net zoveel mobiel (smartphone) verkeer als traffic van de desktop heeft’, zegt woordvoerster Marjolein Verkerk.

Bol.com wordt momenteel in 40 procent van de gevallen vanaf een smartphone bezocht, via m.bol.com of de mobiele app. ‘Door over te gaan naar één website (www.bol.com, red.) komen er meer mogelijkheden beschikbaar voor de groep klanten die bestelt via de smartphone’, vertelt Verkerk aan Twinkle.

Features komen beschikbaar
Deze features zijn toegang tot meerdere verlanglijstjes, uitgebreide informatie over verkopers en hun aanbod, zogenoemde ‘inspiratiecontent’, meer acties en persoonlijke aanbevelingen. Daarnaast hebben mobiele gebruikers nu ook volledig beheer van accountgegevens, bestellingen en betalingen. ‘Soortgelijke functionaliteiten waren ook al te gebruiken binnen de Bol.com-app voor iOS en Android’, zegt Verkerk.

Transacties populair
Bol.com lanceerde zijn meest recente aparte mobiele site in 2012, een vernieuwing van een eerdere versie uit 2002. ‘Voorheen werden mobiele sites voornamelijk voor informatievergaring gebruikt. Nu zien we dat ook transacties via mobiel internet steeds populairder worden’, zei Michel Schaeffer destijds bij de lancering.