Twinkle | Digital Commerce

Amazon: ‘Prime Day 2016 grootste dag in onze geschiedenis’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:12

De huidige editie van Prime Day heeft Amazon wereldwijd 60 procent meer consumentenorders bezorgd dan op de ‘feestdag’ in 2015. Dat meldt de online retailer vanmiddag, nadat de koopstorm is gaan liggen. In de Verenigde Staten waren 50 procent meer bestellingen.

Amazon spreekt in een persbericht over ‘de grootste dag in de geschiedenis van Amazon’. Het bedrijf noemt geen omzetcijfers, maar komt alleen met de groei van het aantal orders ten opzichte van Prime Day 2015 naar buiten. Ook meldt Amazon dat zijn mobiele applicatie twee keer zo vaak is gebruikt voor het plaatsen van bestellingen als vorig jaar.

Checkoutproblemen
Analisten voorspelden deze week dat de huidige editie Amazon dichtbij de 1 miljard dollar zou brengen. De problemen met de checkout, die halverwege de dag ontstonden, zouden echter wel eens roet in het eten kunnen hebben gegooid.

Retailpartners
Onderzoeksbureau ChannelAdvisor gaf vanochtend de eerste resultaten van de omzet van Amazon’s Amerikaanse retailpartners. Hierbij waren de verkopen in de avond (plaatselijke tijd) niet meegerekend. Zij zouden ongeveer hetzelfde hebben omgezet als vorig jaar. De Britse externe verkopers zagen de opbrengst met 12 procent stijgen.

Prime Day 2015
In 2015 verkocht Amazon tijdens Prime Day 34,4 miljoen producten, ofwel 398 artikelen per seconde. Het ordervolume lag 266 procent hoger dan op een ‘normale’ dag in juli.