Ahold en Delhaize hebben hun fusie officieel afgerond. Het superkoppel heeft door het gesloten huwelijk in totaal 6.500 winkels in Europa en de Verenigde Staten.
De fusieplannen tussen Twinkle100-aanvoerder Ahold en het Belgische supermarktconcern Delhaize kwamen op 24 juni vorig jaar naar buiten. Daarbij werd gemeld dat de leden van de management board deel zouden gaan uitmaken van het toekomstige executive committee. Het gaat om Dick Boer (ceo), Frans Muller (cio), Jeff Carr (cfo), Pierre Bouchut (coo Europa), Kevin Holt (coo VS) en James McCann (coo VS).
E-commerce leiding
Chief e-commerce & innovation officer bij Ahold Delhaize wordt de Nederlandse Hanneke Faber. Zij was onder Ahold resultaatverantwoordelijk voor de online activiteiten Ah.nl, Bol.com en Peapod.
Sterke basis
‘Dit markeert de succesvolle afronding van een grensoverschrijdende fusie die twee prachtige foodretailbedrijven samenbrengt’, zei Jan Hommen, voorzitter van de raad van commissarissen van Ahold zaterdag. ‘We zijn klaar voor een sterke start, voortbouwend op een sterke basis, geschiedenis en zeer complementaire activiteiten.’
Voordelen voor Bol.com
De fusie van Ahold en Delhaize biedt veel kansen voor dochteronderneming Bol.com. De pure player kan zijn afhaalnetwerk in Vlaanderen flink uitbreiden door mee te liften op de 600 afhaalpunten van de Belgische grootgrutter. Dit zijn niet alleen supermarkten, maar ook winkels van partners.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ahold en Delhaize zijn samen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.