Twinkle | Digital Commerce

Ruim de helft van orders Ocado op mobiel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:03

Het online supermarktbedrijf Ocado zag in het eerste half jaar meer dan de helft van de transacties uit mobiele apparaten komen. De mobiele shoppers waren medeverantwoordelijk voor de omzetgroei van 13,9 procent.

Ocado noteerde in de periode tot 15 mei een omzet van 582,9 miljoen pond, omgerekend tegen de nieuwe koers is dit 700 miljoen euro. De winst steeg van 7,2 miljoen pond in dezelfde weken vorig jaar naar 8,5 miljoen pond.

Zwarte cijfers
Ocado, opgericht in 2000, noteerde in 2014 voor het eerst zwarte cijfers over het gehele boekjaar. In 2015 wist het bedrijf dit vast te houden. De eerste resultaten van 2016 zijn positief, vooral door gebruikers van de Ocado Smart Pass. Meer dan de helft van de opbrengst was dit half jaar afkomstig van ‘Ocado-leden’. Met de pas profiteren klanten onder andere van kosteloze verzending.

Vertrouwen in de toekomst
De online super laat, zonder de term ‘Brexit’ te noemen, in het een statement weten vertrouwen te hebben in de toekomst. ‘We hebben de technologie, het merk en de financiële middelen om marktleider te worden in online boodschappen’, laat het bedrijf weten volgens het Britse Internet Retailing.