Twinkle | Digital Commerce

Lidl opent Nederlandse webwinkel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:35

Lidl heeft een webwinkel geopend voor de Nederlandse markt. Consumenten kunnen voortaan op Lidl-shop.nl terecht voor non-food artikelen als mode, woonaccessoires, klusartikelen en bad- en keukengerei. ‘In de toekomst breiden we in fases uit.’

Na Duitsland en België heeft nu ook Nederland een eigen Lidl-webwinkel. De geruchten rond de e-commerce plannen deden al een tijdje de ronde. ‘We bevinden ons in de ontwikkelfase’, liet een woordvoerster van de supermarktketen in november weten aan Twinkle. ‘Als we zover zijn, brengen we dit op een goede manier naar buiten.’

Wijnen, reizen en foto’s
De discounter verkocht in Nederland tot nu toe alleen wijnen (webshop inmiddels gesloten), reizen en foto’s online. Dit wordt nu uitgebreid met ‘voorlopig alleen’ non-food artikelen. De producten worden binnen twee werkdagen - ook 's avonds - thuisbezorgd voor 2,99 euro met DHL. Klanten kunnen hun orders niet afhalen in de Lidl-supermarkt, maar wel bij een DHL-Parcelshop in heel Nederland. Retourneren is gratis. Bestellingen worden vanuit het dc in Duitsland geleverd.

Vervolgstappen
'De webshop is een spannende nieuwe start voor Lidl (als discounter)', laat een woordvoerster aan Twinkle weten. 'We kiezen er bewust voor om met een basiswebshop te starten. Achter de schermen zijn wij met een enthousiast team bezig met de vervolgstappen. Er volgt een gefaseerde uitrol van de webshop en we hebben de ambitie om nog dit jaar extra producten en functionaliteiten toe te voegen. Wijn is bijvoorbeeld een productgroep die in een volgende fase meegenomen wordt. De non-food thema's die in de actie zijn, wisselen (net als in de winkels) ook online in hoog tempo.'

Vacatures
De geruchtenstroom rond de uitbreiding van de online verkoopactiviteiten kwam afgelopen zomer op stoom toen Lidl een vacature plaatste voor een senior manager online en een e-commerce specialist reizen. Peter de Roos vervult sinds april 2015 de rol van hoofd e-commerce. Volgens de woordvoerster is hij ‘ook verantwoordelijk voor de huidige online producten.’