Twinkle | Digital Commerce

Gucci lanceert online only collectie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

Gucci neemt een nieuwe stap in zijn e-commerce activiteiten. Het luxemerk lanceert op 5 juli een online only collectie, die ook via de tablets in de winkels te bestellen is voor consumenten in specifieke markten.

Gucci Garden, zoals de collectie heet, bestaat uit dameskleding - als een jurk, rok, jacket en t-shirt - en accessoires in een flora en fauna-thema. De items zijn alleen in Gucci’s online boetiek te koop voor consumenten in de Verenigde Staten, Canada, het Europese vasteland, Verenigde Arabische Emiraten, Japan, Zuid-Korea en Australië.

Bezorging
De online orders kunnen zowel naar een fysieke winkel als naar de woning van de klant worden verzonden. De consument moet dan wel in één van bovengenoemde landen wonen.

Flagshipstore online
Gucci opende in 2010 een ‘Luxury Digital Flagship Store’, waarmee het merk bij de eerste groep modelabels met een webshop hoorde. E-commerce was onder veel luxemerken lange tijd een niet te betreden terrein. Labels als Louis Vuitton, Prada en Christian Louboutin doen nu wel al stappen in zelfstandige online verkoop. Ook wordt veel verkocht via verzamelplatformen als Net-a-porter.com en Yoox.com. Burberry opende een eigen online winkel binnen het Chinese Tmall, onderdeel van Alibaba.