Twinkle | Digital Commerce

Google breidt customer match programma uit naar Shopping

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:48

Google heeft zijn programma waarin webwinkels hun klantdata gebruiken om consumenten opnieuw te bereiken via de zoekmachine uitgebreid. Customer Match is er nu ook voor Shopping-advertenties.

Webwinkels konden hun klantdata eerder al inzetten voor het re-engagen van loyale shoppers via Search, Gmail en YouTube. Nu komt daar Google Shopping bij. Bedrijven kunnen in Customer Match specifieke advertenties naar voren halen voor bepaalde klanten.

Koppeling
Webwinkels uploaden een bestand met e-mailadressen van klanten in Google. Vervolgens koppelt de zoekgigant deze klantgegevens aan personen die tijdens een bezoek aan Shopping ingelogd zijn bij Google.

Online en offline
‘Je kunt zo klanten bereiken die eerder bij je gekocht hebben, lid zijn van je loyaliteitsprogramma, lid zijn van je nieuwsbrief of offline bij je gewinkeld hebben’, schrijft Google in een blogpost. Het bedrijf benadrukt dat de verbinding tussen webwinkels en Google beveiligd is.