Twinkle | Digital Commerce

Facebook legt verband met winkelbezoeken

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:55

Facebook borduurt voort op zijn programma om verkeer rond een fysieke winkel in kaart te brengen voor retailers. Verkopers kunnen nu ook zien hoeveel personen een vestiging bezoeken nadat zij hun Facebook-campagne hebben gezien.

Retailers met een eigen Facebook-pagina krijgen sinds eind vorig jaar via een page insights tool te zien hoeveel gebruikers zich rond een fysieke vestiging begeven. Voor adverteerders laat de tool ook het verkeer zien dat zijn social campagne in de afgelopen 28 dagen heeft gezien.

Per winkel
Nu begeeft Facebook zich ook naar de winkelvloer. Retailers met een advertentie zien per filiaal hoeveel winkelbezoekers de campagne heeft opgeleverd. Zo kunnen zij hun advertenties aanpassen aan de populariteit van specifieke vestigingen.

Testfase
De gegevens komen van smartphones waarop locatieherkenning is ingeschakeld. Het Franse E.Leclerc wist in de testfase 1,5 miljoen consumenten in 10 kilometer rond zijn winkels te bereiken, meldt AdWeek. 12 procent van de Facebook-kliks leverde binnen een week een bezoek aan een filiaal op.