Twinkle | Digital Commerce

‘Driekwart Amazon Prime-testers wordt volwaardig lid’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:05

Amerikaanse consumenten die het Prime-abonnement van Amazon testen, worden in 73 procent van de gevallen daarna volwaardig lid. Ook vernieuwt 91 procent van de leden zijn membership en 96 procent is zelfs een derde jaar lid.

Amazon Prime heeft volgens onderzoek momenteel het hoogste conversiepercentage sinds de online retailer in maart 2014 de prijs voor het abonnement met 20 dollar verhoogde tot 99 dollar per jaar. Naast gratis two-day shipping profiteren leden van streaming video en muziek en foto-opslagruimte.

Aantal leden
Vorig jaar steeg het aantal Prime-leden met 47 procent, aldus Amazon zelf. Volgens Internet Retailer wordt het totaal geschat op minstens 50 miljoen Amerikaanse consumenten.

Meer bestellen
‘Prime-leden kijken naar hoe zij alles uit hun abonnement kunnen halen. Om die reden bestellen ze ook meer dan andere klanten’, aldus ceo Jeff Bezos tijdens een conferentie van Recode. Vergelijk: 64,8 procent van de leden koopt minstens twee keer per maand bij Amazon, tegenover 51,6 procent van alle consumenten.

Prime maandelijks
Amazon gaat Prime dit jaar ook in een maandelijkse vorm gieten. Daarmee wil de retailgigant consumenten aantrekken die alleen rond feestdagen als Black Friday veel artikelen online inslaan. Het abonnement gaat 10,99 dollar per maand kosten.