Twinkle | Digital Commerce

Walmart let alleen nog in-app op verschil in productprijs

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:13

Walmart’s klanten kunnen nu alleen nog maar via de mobiele applicatie van de retailer een prijsverschil aankaarten van hun gekochte producten. Het tonen van bewijs voor price matching is in de vijfhonderd fysieke winkels niet meer mogelijk.

Walmart biedt de extra service daarmee alleen nog maar aan zijn app gebruikers die hun Walmart ecard hebben verbonden aan hun telefoon, aldus Mobile Commerce Daily. Zij raadplegen de - onafhankelijke - ‘Savings Cather’ in de app, die zoekt naar een lagere prijs voor het gekochte product bij andere aanbieders.

Twee mogelijkheden
Als het systeem een lagere prijs vindt, krijgt de klant het verschil teruggestort op zijn Walmart ecard. De Savings Catcher bestaat al sinds 2014 naast de fysieke manier om prijsverschil aan te geven.

Amazon gestopt
Grote concurrent Amazon is onlangs onofficieel gestopt met price matching. Klanten die een artikel bij Amazon hebben aangeschaft, waarvan binnen zeven dagen de prijs op Amazon.com daalt, krijgen het verschil tussen deze bedragen nu niet meer terug.

Online groei
Walmart doet er alles aan om zijn e-commerce activiteiten een boost te geven. De investering van maar liefst 2 miljard dollar heeft tot nu toe nog geen goede resultaten opgeleverd. Ceo Doug McMillon noemde de online groei van 7 procent in het eerste kwartaal van boekjaar 2017 ‘te langzaam’. Nieuwe technologieën moeten hier verandering in gaan brengen.