Twinkle | Digital Commerce

MS Mode geeft persoonlijk stijladvies op website

2017-11-09
180101
  • 1:37

MS Mode lanceert StyleChat, een online adviesdienst. Gebruikers krijgen kledingadvies op maat tijdens het online shoppen. Aanstaande zondag wordt de webcamservice gelanceerd.


Tijdens het shoppen op Msmode.nl kunnen bezoekers (op gezette tijden) via een online chat advies krijgen van een stylist van vlees en bloed. Zij helpt de vrouwen met het uitkiezen van een outfit die past bij hun figuur. De stylist gebruikt illustraties om een goed beeld te krijgen van de pasvorm en de kleuren die ‘de mooiste kant in de klant’ naar voren halen.

Persoonlijk kledingadvies
‘De StyleChat is de ideale manier om de klantgerichtheid van ons winkelpersoneel ook aan te bieden in het online kanaal’, aldus marketingdirecteur Inge Wortelboer van MS Mode. ‘In de winkels krijgen vrouwen al vakkundig advies van onze ervaren verkoopsters. Ze inspireren klanten regelmatig om eens iets nieuws te proberen. Dat persoonlijke kledingadvies op maat geven we nu ook online.’

Whitelabel-toepassing
StyleChat is feitelijk een whitelabel-toepassing van Your Style Lab, een startup in online kledingvies van Chantal Poiesz. De toepassing op Msmode.nl werd de afgelopen periode al getest. Aanstaande zondag om twee uur vindt de introductie plaats. Dan zit onder andere styliste Edith Domen achter de knoppen en camera:

Omnichannel-strategie
Marketingdirecteur Wortelboer spreekt van een pilot, van zes maanden: ‘Tijdens dit half jaar kijken we of de styling tool ook echt de klanttevredenheid verhoogt. Als de pilot in Nederland goed loopt, zal de online chat ook geïntroduceerd worden bij onze webshops in de andere landen. We gaan dan onderzoeken of de chatfunctie vaker aangeboden kan worden en of we het kunnen integreren in onze hele omnichannelstrategie. Door bijvoorbeeld als extra service het mogelijk te maken voor klanten om online een afspraak te plannen met de styliste in één van onze winkels.’

Coolinvestments
MS Mode, dat zich richt op ‘curvy vrouwen’, is onderdeel van Roland Kahn’s Coolinvestments, net als winkelketens America Today en Coolcat en lingeriemerk Sapph. Als de Excellent Retail Brands Group bezet het concern de 67e plek in de Twinkle100.