Twinkle | Digital Commerce

Kees Smit Tuinmeubelen verder met nieuwe site

2017-05-27
180101
  • 1:38

Kees Smit Tuinmeubelen heeft een nieuwe website gelanceerd met een focus op sfeer en inspiratie. Op de site zijn vijfhonderd verschillende tuinsets te bestellen, maar Keessmit.nl is vooral ook een belangrijke trekker van verkeer naar de fysieke winkels.

‘Internet is voor de producten die wij verkopen vooral een oriëntatiekanaal’, zei e-commerce voorman Mitchel Oude Nijhuis in het laatste nummer van Twinkle. ‘Zo’n tuinset is toch een diepte-investering. Mensen kijken ’s avonds op de bank naar ons aanbod, en rijden als ze tijd hebben makkelijk anderhalf uur om het bij ons te komen zien en voelen.’

Sfeerbeeld en een blog
Om de online beleving te verbeteren en zo het verkeer naar de winkels in Almelo en Amersfoort te stuwen, heeft Keessmit.nl, dat vandaag een Thuiswinkel Award Publieksprijs XS in de wacht sleepte, nu een uitgebreide opfrisbeurt gekregen. Daarover zegt Oude Nijhuis: ‘Op onze nieuwe website wordt online oriëntatie gecombineerd met veel inspiratie en sfeerbeleving. Zo hebben we onder andere sfeerfoto’s toegevoegd aan de producten en een blogpagina waarbij we de beleving van onze tuinmeubelen kunnen overbrengen. Je vindt hier voldoende inspiratie zoals de verschillende collecties, tips en trends.’

Navigeren, artikelen bewaren en appen
Bezoekers van de website, die de afgelopen tijd al live werd getest, moeten de verschillende producten makkelijker kunnen vinden dan voorheen het geval was. Artikelen kunnen eenvoudig als favoriet worden aangemerkt en bewaard. Kees Smit heeft met WhatsApp ook een nieuw contactkanaal toegevoegd; klanten kunnen tot elf uur ’s avonds appen met verkoopmedewerkers.

Ropo-effect
De nieuwe website is gerealiseerd in samenwerking met Adwise. Het digitale bureau, ook uit Almelo, helpt de tuinmeubelenverkoper ook bij het inzichtelijk maken van het ropo-effect (research online, purchase offline); dankzij slimme koppelingen tussen instore wifi en service e-mails met Google Analytics heeft Kees Smit een goed beeld van hoeveel winkelbezoek respectievelijk hoeveel winkelverkopen er te danken zijn aan site-bezoek. ‘We schieten niet meer met hagel’, aldus Oude Nijhuis in Twinkle.