Twinkle | Digital Commerce

Bol.com 'Beste Webwinkel van Nederland'

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:26

Bol.com mag zich weer een jaar lang de ‘Beste Webwinkel van Nederland’ noemen. De online retailer won vanavond de belangrijkste vakprijs onder de Thuiswinkel Awards, uitgereikt in Huis ter Duin. Het bedrijf neemt de titel over van Coolblue.

Bol.com werd ook in 2014 uitgeroepen tot Neerlands (en Europa’s) beste webshop, net als in 2011. In de tussenliggende jaren (2015, 2013 en 2012) ging Coolblue er met de hoofdprijs vandoor. Behalve de Rotterdamse concurrent bleef Bol.com dit jaar ook medegenomineerde Belsimpel.nl voor.

Ongelooflijke waardering
De vakjury heeft ‘ongelooflijke waardering voor de strategische keuzes die Bol.com in het afgelopen jaar heeft gemaakt. Bol.com heeft niet gedaan wat sexy is, maar wat goed is voor de klant.’

Het was ook niet allemaal per se sexy, aldus Bol.com-directeur Daniel Ropers in een eerste reactie: ‘We hebben vooral basic aanpassingen gedaan om een betere winkel te worden. Ik ben zeer trots en blij dat de jury onze veranderingen zo heeft gewaardeerd. We weten ook wie onze concurrenten zijn.’

Distributiecentrum
Bol.com groeit hard, mede dankzij de externe verkopers op zijn platform, en het bouwt momenteel aan zijn eerste eigen distributiecentrum in Waalwijk. De Ahold-dochter bedient steeds meer kopers, die steeds vaker bestellen uit een steeds breder assortiment van steeds meer volumineuze producten als hondenmanden, dozen Pampers en decoupeerzagen. Met ‘Logistiek via Bol.com’ kunnen ook andere winkeliers hun pakjes laten opslaan in Waalwijk. Dit wordt eind dit jaar uitgebreid met volledige ‘multichannel fulfilment’. Volgens Ahold-topman Dick Boer zal Bol.com dit jaar voor het eerst meer dan een miljard euro omzet boeken.
 
In het komende nummer van Twinkle vindt u meer over de winnaars van de Nationale Thuiswinkel Awards 2016.