Twinkle | Digital Commerce

Blokker pompt 200 miljoen in vernieuwing

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:33

De omzet van Blokker Holding neemt weer toe, maar de nummer 13 van de Twinkle100 is nog niet uit de rode cijfers. Om het tij te keren pompt het familiebedrijf meer dan 200 miljoen euro in vernieuwing.


Dat meldt het FD vanochtend. Blokker heeft de berichtgeving bevestigd, maar hoe groot het verlies is moet dit voorjaar nog blijken. De familie springt bij om de beoogde transformatie mogelijk te maken. Verder zou Blokker geld uit het bedrijf willen halen door bijvoorbeeld minder voorraad aan te houden en rekeningen later te betalen.

Investeren in winkels en webshops
Het kapitaal wordt gestoken in personele en organisatorische wijzigingen en vernieuwing van de winkels en de webshops. Volgens de nieuwe topman Casper Meijer is het te vroeg om te zeggen of met die veranderingen nieuwe ontslagen of winkelsluitingen gemoeid zijn.

Verschuiving naar online
De Blokker-omzet verschuift steeds meer naar het online kanaal, net als de branches waarin het actief is. Speelgoed was bijvoorbeeld een exponent van de online bestedingsgroei die de Thuiswinkel Markt Monitor vorig week liet zien. Internetspelers als Bol.com, Coolblue en Fonq hebben de afgelopen jaren ook marktaandeel afgepakt in productgroepen als huishoudelijke apparaten, interieurartikelen en keukengerei.

Digitale slagen met Nextail
Blokker Holding, eigenaar van ketens als Blokker, Marskramer, Bart Smit, Leenbakker en Xenos, heeft de laatste jaren al slagen gemaakt om zijn online prestaties te verbeteren. De digitale activiteiten werden gebundeld in Nextail, waar Antoine Brouwer aan het roer staat. Voor de verschillende formules werd en wordt gewerkt aan cross-channel features als click & collect, bestellen in de winkel, online voorraadinformatie, reserveermogelijkheid en dynamic pricing.
 
Lees ook: