Twinkle | Digital Commerce

15 uur per dag appen met Wehkamp

2017-11-09
180101
  • 1:09

Wehkamp heeft een nieuwe mobiele applicatie gelanceerd, de eerste die ook geschikt is voor smartphones. In de app is een op maat ontwikkelde messaging oplossing gebakken, w-app gedoopt.


Meer dan de helft van wehkamp’s bezoek komt inmiddels binnen via mobiele devices. Voor het eerst biedt 'de grootste lifestyle webwinkel van Nederland' nu een eigen app die werkt op smartphones; tot voor kort was de applicatie alleen voor tablets beschikbaar.

Shoppen en service
Wehkamp benadrukt dat ‘shoppen en service nu nog meer met elkaar zijn geïntegreerd’. Via de app kunnen klanten 365 per jaar kosteloos chatten met de klantenservice, van ’s ochtends 8.00 uur tot ’s avonds 23.00 uur.

Nieuw klantcontactkanaal
W-app, ontwikkeld in samenwerking met Tracebuzz, voorziet in een nieuw klantcontactkanaal, naast e-mail, telefoon, Facebook en Twitter. ‘Als de klant contact met ons wil opnemen voor advies of vragen, dan moet de drempel zo laag mogelijk zijn’, motiveert customer service manager Maaike Vrenken. Live chatten op Wehkamp.nl kan overigens (nog) niet.

Mobiele mogelijkheden
Naast w-app ('de belangrijkste vernieuwing’ volgens wehkamp), biedt de mobiele applicatie onder andere de mogelijkheid een bestelling te plaatsen en te volgen, een retour door te geven, het bezorgmoment te wijzigen en een review te schrijven. De mobiele app is gratis te downloaden in Apple's App Store en de Google Play Store.