Twinkle | Digital Commerce

The Cloakroom verkocht aan Duitse concurrent Modomoto

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:08

The Cloakroom komt in Duitse handen. Het Amsterdamse bedrijf is verkocht aan Modomoto, maar het label blijft bestaan. Oprichters Asbjørn Jørgensen en Kasper Brandi Petersen krijgen een plek in de directie van de overkoepelende 'Curated Shopping Group'.

Net als het driejarige The Cloakroom heeft Modomoto personal shoppers in dienst die mannen op afstand stijladvies geven. Op basis daarvan sturen ze dozen met kleding naar de klant, die kosteloos terug mag sturen wat hij niet wil hebben.

Internationale groei
The Cloakroom is een in Nederland gestart equivalent van de Amerikaanse pionier Trunk Club. De curated shopping service van oprichters Asbjørn Jørgensen en Kasper Brandi Petersen haalde kapitaal op voor groei over de grens. Het Duitse Outfittery is internationaal de grote concurrent.

Kees Koolen
De nieuwe eigenaar Modomoto, opgericht in 2011, is behalve in Duitsland ook in Oostenrijk en Zwitserland. Een overnamesom is niet bekend gemaakt. Techcrunch meldt dat Kees Koolen geld heeft gestoken in Modomoto. De Nederlander stond voorheen aan het roer van Booking.com. Hij investeerde verder onder andere in Uber.

Curated Shopping Group
De nieuwe opgerichte Curated Shopping Group zou goed zijn voor 250 arbeidsplaatsen en driehonderdduizend klanten bedienen in zeven verschillende landen. De omzet van The Cloakroom en Modomoto bedroeg vorig jaar 'tientallen miljoenen'.
 
Lees ook: The Cloakroom: ‘Iedere klant is een superster’ (april 2015)